TOP PAGES

TRANSLATE

12 February, 2013

CARA NAK TAHU BLOG KITA KENA COPY PASTE

As-salam,
Aku xpandai nak buat tutorial edit2 blog ni pasal aku pon baru belajar berblogging ni.
Nak tulis artikel panas2 pun aku lagi xpandai,aku xnak merepek panjang-panjang
Ok kita kalau buat post/artikel mst fikir gila2 kan nak dapatkan idea,tibe2 orang copy paste post/artikel yang kita buat,korang marah x?
Mesti bengang punya,rasa nk bagi penampar kepit je kan..sabar..sabar..tp aku tgk ada jugak sesetengah blogger yang menghalalkan blogger2 newbie macam aku ni copy-paste blog dia...
Tapi aku xdalah nak copy-paste blog orang,just cedok idea je...heheheehe xsama ke?
Google paling suka kalau artikel/post kita sorang satu,maknanya ayat2 atau keyword dia masing2 xsama antara satu sama lain,begitu juga contains dia xsama,ini memudahkan lagi Search Engine google nak men"rank kan post kita....Kalau semua blogger pakat dok copy-mengcopy baik xpayah bukak blog betul x?
Artikel aku ni harap2 xda la orang copy,hehe gurau je..ok taraaaaaaa....Kalau tuan2 puan2 para blogger semua nak mengenal pasti ada x orang copy-paste blog tuan2 puan ni aku ajarkan cara dia..
Korang bukak link ni yea http://www.copyscape.com...haa kat sini korang boleh check sendiri sama ada artikel korang dah kena ciplak ke belum..
Akhir sekali jadilah SMART blogger bukannya HARD blogger...
Betul x kata korang?.......


No comments:

Post a Comment

comment are welcome!!!