TOP PAGES

TRANSLATE

14 February, 2013

KEKUATAN OTAK MANUSIA

FAKTA-FAKTA ILMIAH TENTANG RAHSIA KEKUATAN OTAK MANUSIA








FAKTA 1:

Otak manusia terdiri dari 30 juta saraf neuron ataupun saraf otak yang bekerja dengan dahsyat melebihi kemampuan super computer apapun di dunia ini. Neuron inilah yang bekerja dengan dahsyat menciptakan keajaiban dalam hidup anda.

FAKTA 2:

Memori otak manusia memilki kapasiti 30-70 juta  gigabite (GB) melebihi memory super komputer 

FAKTA 3

Fikiran manusia adalah saling berhubung dengan alam semesta.Didalam psikologi ia juga di takrifkan sebagai UNIVERSAL CONCIOUSNESS (fikiran alam semesta) atau dalam bahasa biologi disebut MORPHOGENETIC FIELD (medan morfogenetika).


FAKTA 4:

Pikiran manusia saling berinteraksi setiap saat tanpa disedari, tetapi sayang dengan cara yang tidak dikawal dan mengakibatkan terjadinya interaksi negatif . Anda dapat mengawalnya untuk tujuan yang positif untuk keuntungan anda.

FAKTA 5:

fikiran manusia sering menjelajah dan boleh mengadakan perhubungan dengan fikiran manusia lain atau disebut juga sebagai Teknik Subjevtive Communication.




Fikiran bawah sedar otak manusia bekerja seperti computer. Fikiran bawah sedar inilah yang  memberi inspirasi, membimbing dan merupakan kilang memori. Fikiran bawah sedar kita mengingat segala sesuatu yang kita lihat, rasakan dan mengalami.Tetapi untuk menterjemahkan kedalam bentuk objek adalah sukar. Menurut penelitian ilmuan sains fikiran bawah sedar kita memiliki kapasiti memori sekitar 70-100 juta  gambar. Ini kerana  semua perasaan kita, emosi dan pengalaman disimpan dalam memori dalam bentuk gambar atau bunyi. Sama seperti komputer mendigitalkan semuanya, otak kita pun sama mendifinasikan apa yang dilihat,didengar dan dirasai dengan bentuk gambaran.


fikiran bawah sedar memiliki kepandaian yang tidak terhingga.Ia membolehkan manusia memperoleh pikiran,sebuah rancangan,rencana, dan konsep baru. pemikiran bawah sedar memberikan kemampuan inovatif kepada manusia sehingga dapat menterjemahkan penemuan-penemuan terbaru.









No comments:

Post a Comment

comment are welcome!!!